1 මකබි – 14 වන පරිච්ඡේදය –

සීමොන් ගැන ප්‍රශස්ති ගීය

1 වර්ෂ එකසිය හැත්තෑ දෙකේ දී දෙමෙත්‍රියස් රජ ට්‍රිපෝට විරුද්ධ ව සටන් කරනු වස් තම හමුදාවන් රැස් කොට, ආධාර ලබාගන්න පිණිස මේදියා දේශයට ගියේ ය. 2 පර්සියාවේ සහ මේදියාවේ රජු වූ අර්සාසෙස් තෙමේ දෙමෙත්‍රියස් රජු තම දේශයට ඇතුළු වූ බව අසා ඔහු පණපිටින් අල්ලාගැනීමට එක් සෙන්පතියෙකු යැවී ය. 3 සෙන්පතියා ද ගොස් දෙමෙත්‍රියස්ගේ හමුදාව පරාජය කොට ඔහු අල්ලාගෙන අර්සාසෙස් වෙත ගෙනාවේ ය. රජ තෙමේ ඔහු සිරගත කෙළේ ය.
4 සීමොන්ගේ කාලයේ දී රටේ සාමය පැවතිණි.
ඔහු ජාතියේ සෞභාග්‍යය සෙවී ය;
ඔහුගේ මුළු ජීවිත කාලය තුළ ම ඔව්හු ඔහුගේ ආධිපත්‍යය සහ තේජශ්‍රීය ගැන ප්‍රසන්න වූ හ.
5 ඔහු ජොප්පා නම් ස්ථානය අල්ලාගෙන මුහුදේ දිවයින වෙත යනු පිණිස එය ඔහුගේ වරායක් කරගත්තේ ය.
6 ඔහුගේ ජාතියේ සීමාවන් පුළුල් කර ස්වදේශය පාලනය කරමින්
7 සිරකරුවන් හමුදාවක් එහි පදිංචි කරවී ය.
ඔහු ගේශෙර් බෙත්-ශූර් සහ නුවර බලකොටුව යටත් කරගෙන එහි වූ අපවිත්‍රකම් පහකරදැමී ය.
ඔහුට විරුද්ධ ව නැඟිටින්නට කිසිවෙකුට පුළුවන් වූයේ නැත.
8 සාමකාමී ව ඔහු රට වගා කෙළේ ය.
භූමිය ද පලදාව දුන්නේ ය.
තැනිතලාවේ ගස්කොළන් පලතුරු දුන්නේ ය.
9 මහල්ලෝ සුව සේ වීථියේ වාඩිගත්හ.
ඔවුන්ගේ කතාව වූයේ ස්වකීය සෞභාග්‍යය ගැන ම ය.
තරුණයෝ කදිම ඇඳුම් ලා ගත්හ;
සන්නාහ සන්නද්ධ වූ හ.
10 ඔහු නගරවලට ආහාර සපයා ඒවා බලකොටුවලින් ශක්තිමත් කෙළේ ය.
සිය යස ගොස ලෝ පුරා යන තෙක් ඔහු එසේ කෙළේ ය.
11 ඔහු රටෙහි සාමය තහවුරු කෙළේ ය.
ඉශ්රායෙල් ජනයා මහා ප්‍රීතියක් වින්දෝ ය.
12 සෑම කෙනෙකුට ම නිවී සැනසිල්ලේ සිටීමට මිදි වතු හා අත්තික්කා වතු තමන් සතු ව තිබිණි.
ඔවුන් බිය ගැන්වීමට කිසිවෙක් නොවූ හ.
13 ඔවුන්ට එදිරි ව යුද කිරීමට රටෙහි සතුරෙක් නො වී ය.
එකල රජවරු නැසී වැනසී ගියහ.
14 ඔහුගේ සෙනඟ අතර පහත් ජනයා ඔහු දිරි ගැන්වී ය.
ඔහු සෑම ද්‍රෝහියෙකු හා දුදෙනකු නෙරපා හැරියේ ය.
ව්‍යවස්ථාව පිළිපැදීමට ද ඔහු උත්සාහ කෙළේ ය.
15 දේව මාලිගාව ශුද්ධ බඳුන්වලින් පුරවා හරිමින් ඊට නව සිරියාවක් ගෙන දුන්නේ ය.

ගිවිසුම අලුත් කිරීම

16 රො‍්මයේ ද, කලකට පසු ව ස්පාර්ටාහි ද, ජොනතන් මියගිය බව සැළ වූ විට සෙනඟ කණගාටු වූ හ. 17 එහෙත් ඔහු වෙනුවට ඔහුගේ සහෝදර සීමොන්, නායක පූජකයා වශයෙන් ද රටේ සහ නුවරවල ස්වාමියා වශයෙන් ද පත් වූ බව ඔවුන් දැනගත් විට 18 ඔව්හු ඔවුන්ගේ සහෝදරයන් වූ ජූදස් සහ ජොනතන් සමඟ කරගත් මිත්‍රත්වයේ සහ සම්බන්ධතාවයේ ගිවිසුම අලුත් කරන පිණිස ලෝකඩ පුවරු මත ලියවිල්ලක් ලියා යැවූ හ. 19 ඒ ලියවිල්ල ජෙරුසලමේ සභාව ඉදිරිපිට ප්‍රසිද්ධියේ කියවන ලදී. 20 ස්පාටන්වරුන් ලියූ ලිපියේ පිටපත මෙසේ විය. ”සැරදේ වා! ස්පාර්ටාහි පාලකයන්ගෙන් ද නගර වැසියන්ගෙන් ද නායක පූජක සීමොන් හා ප්‍රජා මූලිකයන් ද ජුදා ජාතියේ ඉතිරි සෙනඟ ද වෙතට යි. 21 ඔබ විසින් අපේ සෙනඟ වෙත එවන ලද තානාපතීන් ඔබේ මහිමය හා ගෞරවය ගැන අපට දැන්වූ විට අපි ඔවුන්ගේ පැමිණීම ගැන ඉතා සතුටු වූයෙමු. 22 අපේ ප්‍රසිද්ධ සභා රැස්වීම් පිළිබඳ වාර්තාවල ඔවුන්ගේ කියමන් අපි සඳහන් කෙළෙමු. ඒවා පහත දැක්වේ. එනම්, ”ජුදෙව්වරුන්ගේ තානාපතීන් වන ඇන්ටිඕකස්ගේ පුත් නුමෙනියස් ද ජාසොන්ගේ පුත් ඇන්ටිපාතර් ද අප සමඟ ඇති මිත්‍රත්වය අලුත් කිරීමට අප වෙත පැමිණියහ. 23 මේ පුද්ගලයන් ගරුසම්මාන සහිත ව පිළිගැනීමත් ජාතික ලේඛනාගාරයේ ඔවුන්ගේ ලිපිවල පිටපත් තැන්පත් කිරීමත් ජනතාවගේ සතුට විය. මෙසේ කෙළේ ස්පාර්ටාවේ සෙනඟ අතර ඔවුන්ගේ වාර්තාවන් සුරක්ෂිත වන පිණිස ය. නායක පූජක සීමොන් සඳහාත් ඒවායේ පිටපතක් සෙනඟ සූදානම් කළහ.
24 ඉන්පසු සීමොන් ඔවුන් සමඟ ඇතිකරගත් මිත්‍රත්වය තහවුරු කරන පිණිස කිලෝග්‍රෑම් පන්සියයක් බර ඇති, විශාල රත්රන් පලිහක් නුමෙනියස් අත රො‍්මයට යැවී ය.

සීමොන්ට රාජකීය ගරුසම්මාන පිදීම

25 මේ සිද්ධීන් සෙනඟට දැනගන්නට ලැබුණු විට ඔව්හු කතා කොට, ”සීමොන් සහ ඔහුගේ පුත්‍රයන් අපි කෙසේ අගය කරමු ද? 26 ඔහු ද ඔහුගේ සහෝදරයෝ ද ඔහුගේ පියාගේ පවුලේ අය ද ස්ථිර ව සිටියහ. ඔහු ඉශ්රායෙල්වරුන්ගේ සතුරන් පරාජය කොට ඔවුන්ට නිදහස ලබා දුන්නේ ය”යි කී හ. එබැවින් ඔව්හු ලෝකඩ පුවරුවක් මත ලියවිල්ලක් සටහන් කොට එය සියොන් කන්දේ කුළුණු මත තැබූ හ. 27 ඒ ලියවිල්ල මෙසේ ය: ”උත්තම නායක පූජක සීමොන්ගේ තුන් වන අවුරුද්ද වන වර්ෂ එකසිය හැත්තෑ දෙකේ එලුල් මාසයේ දහ අට වන දින 28 අසරමෙල් නම් ස්ථානයේ දී පූජකයන්ගේ සහ සෙනඟගේ ද ජාතියේ නායකයන්ගේ සහ ප්‍රජා මූලිකයන්ගේ ද මහා සභා රැස්වීමේ දී අපට මෙසේ දන්වන ලදී.
29 ”රටේ විටින් විට සටන් තිබූ කාලයේ දී ජොවාරිබ්ගේ වංශයේ කුලදෙටුවෙකු වන මතතියස්ගේ පුත් සීමොන් සහ ඔහුගේ සහෝදරයෝ අනතුරුවලට මූණ පෑහ. තවද ඔව්හු ඔවුන්ගේ ශුද්ධස්ථානයේ සහ ව්‍යවස්ථාවේ ශුද්ධත්වය රකින පිණිස ජාතියේ සතුරන්ට විරුද්ධ ව නැඟිට ජාතියට විශිෂ්ට කීර්තියක් ලබා දුන්හ. 30 ජොනතන් ඔහුගේ ජාතිය එක්රැස් කොට ඔවුන්ගේ නායක පූජකයා වී ඉන්පසු මියගියේ ය. 31 රට වනසා ශුද්ධස්ථානය කොල්ලකන පිණිස දේශය ආක්‍රමණය කිරීමට සතුරො‍් පිළියෙළ කළහ. 32 එවිට සීමොන් ජාතිය උදෙසා සටන් කිරීමට පැමිණියේ ය. ජාතියේ යුද්ධ භටයින් සන්නාහ සන්නද්ධ කොට ඔවුන්ගේ පඩිනඩි ගෙවනු පිණිස ඔහු තමාගේ ම ධන සම්පතින් විශාල කොටසක් වැය කෙළේ ය. 33 ඔහු ජුදා නගර සහ එහි මායිම් පිහිටි බෙත්-ශූර් නුවර ශක්තිමත් කොට එහි ජුදෙව්වරුන්ගේ සේනාවක් සහිත බලකොටුවක් තැබී ය. සතුරන්ගේ යුද්ධායුධ ගබඩා කලින් වූයේ එම නගරවල ය. 34 ඔහු මුහුදුබඩ පිහිටි ජොප්පා නගරය ද සතුරන් පෙර කලෙක විසූ අසෝතස්හි මායිම් පිහිටි ගේශෙර් නගරය ද ශක්තිමත් කෙළේ ය. එහි ජුදෙව්වරුන්ගේ ජනපදයක් පිහිටුවා ඔවුන්ගේ දියුණුවට මුල් පියවරක් වශයෙන් අවශ්‍ය වුවමනාකම් සියල්ල ම ඔහු සැපයුවේ ය. 35 සීමොන්ගේ විශ්වාසයත් ජාතිය උදෙසා දිනාගැනීමට ඔහු අදිටන් කර තිබූ කීර්තියත් සෙනඟ දුටහ. ඔහුගේ මේ සියලු ධීර වීර ක්‍රියා නිසාත්, ජාතිය වෙනුවෙන් ඔහු පෙන්වූ සාධාරණකම සහ විශ්වාසවන්තකම නිසාත් ඔහුගේ සෙනඟගේ ගෞරවය උසස් කිරීමට ඔහු දැරූ සියලු ප්‍රයත්න නිසාත් සෙනඟ තමන්ගේ අධිපතියා සහ නායක පූජකයා ලෙස ඔහු පත් කළහ. 36 ඔහුගේ කාලයේ දී ඔහුගේ නායකත්වය යටතේ, ජෙරුසලමෙහි දාවිත්ගේ නුවර සිටි විජාතිකයෝ ද ඔවුන්ගේ රටේ සිටි විජාතිකයෝ ද නෙරපාදමනු ලැබූ හ. ශුද්ධස්ථානය අවට පිහිටි පෙදෙස් දූෂ්‍ය කිරීමට ද, එහි ශුද්ධවන්ත බව කෙලෙසීමට ද යනු පිණිස විජාතිකයන් විසින් එම නගරය තමන්ගේ ම ප්‍රයෝජනයට හරවාගෙන තිබිණි. 37 ඔහු එම නගරයෙහි ජුදෙව් යුද්ධ භටයන් පදිංචි කරවා රටටත් නුවරටත් ආරක්ෂාවක් වන පිණිස එය ශක්තිසම්පන්න කොට ජෙරුසලමේ පවුරු උස් කෙළේ ය. 38 මේ කරුණු නිසා දෙමෙත්‍රියස් රජ තම නායක පූජක නිලයෙහි ඔහු ස්ථිර කර 39 ඔහු රාජ මිත්‍රයෙකු බවට පත් කොට උසස් ගරුසම්මාන ඔහුට පිරිනැමී ය. 40 තවද රො‍්මවරුන් විසින් මිත්‍රයන්, සහායකයන් සහ සහෝදරයන් ලෙස ජුදෙව් ජාතිය සලකනු ලැබ තිබෙන බව ද සීමොන්ගේ තානාපතියන් ගෞරවයෙන් පිළිගනු ලැබූ බව ද 41 විශ්වාස කටයුතු දිවැසිවරයන් පහළ වන තෙක් සීමොන් ජුදෙව්වරුන්ගේ සහ පූජකයන්ගේ අධිපතියා හා නායක පූජක තැන වශයෙන් පිළිගැනීමට එකඟ වී තිබෙන බව ද දෙමෙත්‍රියස් රජුට සැළ වී තිබිණ. 42 තවද සීමොන් ජුදෙව්වරුන්ගේ කොමසාරිස්වරයා විය. ශුද්ධස්ථානය ගැන ද වැඩ කටයුතු පාලනය සඳහා නිලධාරීන් පත් කිරීම ගැන ද රට පාලනය කිරීම ගැන ද යුද්ධායුධ ගබඩා සහ බලකොටු මෙහෙයවීම ගැන ද වගකිව යුතු තැනැත්තා ඔහු විය.
43 ශුද්ධස්ථානය පිළිබඳ වගකීම ඔහු අතේ විය. ඔහුට කීකරු වීමට සියල්ලන්ට ම නියම ව තිබිණි. රටේ වූ රජයේ සියලු ම ලියකියවිලි ඔහුගේ නාමයෙන් ලියනු ලබන්නටත් නියම වී තිබිණි. රක්ත වර්ණ වස්ත්‍ර සහ රන් ආභරණ පැළඳීම ද ඔහුට නියම වී තිබිණි. 44 ජනතාවට හො‍් පූජකවරුන් අතරෙන් කිසිවෙකුට හො‍් මෙම ආගමික ආඥාවලින් නොහොත් නියෝගවලින් කිසිවක් කඩ කිරීමටත්, සීමොන්ගේ තීරණයක් වැරදි බව පෙන්වීමටත්, ඔහුගේ අවසර නැති ව රටේ කිසි ම තැනක රැස්වීමක් පැවැත්වීමටත්, රක්ත වර්ණ වස්ත්‍ර සහ රත්රන් උරහිස පළඳනාව පැළඳීමටත් අවසර නැති විය. 45 මෙකී දේවල් කඩ කරන හො‍් ප්‍රතික්ෂේප කරන හො‍් යමෙක් නීතිය අනුව වරදකරුවෝ වූ හ. 46 මෙකී තීරණයන් ගැන ක්‍රියා කරනු පිණිස සීමොන්ට අධිකාරි බලය පවරා දීමට සියල්ලෝ ම එකඟ වූ හ. 47 නායක පූජක පදවිය පිළිගෙන ඊට පත් වීමටත්, යුද්ධ කොමසාරිස්වරයා හැටියට ක්‍රියා කිරීමටත්, ජුදෙව්වරුන්ගේ හා ඔවුන්ගේ පූජකයන්ගේ වංශාධිපතියා හැටියට කටයුතු කිරීමටත් සියල්ලන් කෙරෙහි ආධිපත්‍යය පෑමටත් සීමොන් එකඟ විය.”
48 මෙකී නිවේදනය ලෝකඩ පුවරුවක කොටා දේව මාලිගාව අසල ප්‍රසිද්ධ ස්ථානයක තැබීමටත් එහි 49 පිටපතක් භාණ්ඩාගාරයෙහි තබා සීමොන්ට සහ ඔහුගේ පුත්‍රයන්ට එය ලබා දීමටත් ඔව්හු නියම කළහ.